Het verhaal van Johan
“Ik ben anderhalf jaar in dienst bij Komma Board en heb in november 2023 mijn eerste project afgerond. Begin december ging ik van start bij mij nieuwe project in Brussel. Maar dat liep moeilijker dan verwacht wegens privéomstandigheden. Met de steun van Komma Board heb ik even tijd voor mezelf kunnen nemen en help ik nu intern het team met de boekhouding”
“Voor ik bij Komma Board terecht kwam, werkte ik als consultant om een softwarepakket te implementeren. Maar de cijfertjes begonnen opnieuw te kriebelen dus gaf ik de zoekterm ‘financial consultant’ in op Google. Ik kwam terecht op de website van Komma Board en zag onmiddellijk dat het menselijke aspect enorm centraal stond en dat sprak mij aan. Doorheen alle gesprekken merkte ik ook dat wat er op de website staat geen dode letter is. Het is hier effectief ‘walk your talk’. Met wat er vorig jaar is gebeurd, werd dat ook gewoon nog eens zo duidelijk.
In november 2023 heb ik mijn eerste project afgerond. Er speelde toen echter privéomstandigheden, waardoor het al een moeilijker jaar was. In december ging ik aan de slag op mijn nieuw project, maar tijdens de eerste week merkte ik al dat ik fysiek en mentaal niet klaar was om opnieuw een uitdagend project te starten. Bij Komma Board kan ik enorm open zijn, dus heb ik geen moment getwijfeld om te bellen en de situatie uit de leggen.
Samen met het interne team werd er gezocht naar een oplossing dat voor alle partijen gunstig was, ik wou natuurlijk ook de klant niet in de steek laten. In samenspraak met Leen, Damian en de klant werd beslist dat het project stopgezet werd en dat ik écht even de tijd ging nemen die ik nodig had. Ik ben nooit gepusht om toch te blijven verder doen. Er werd gekeken naar wat voor mij het beste was, met oprechte interesse en met het oog op mijn welzijn op korte en lange termijn.
Ik ben één maand afwezig geweest, en tijdens die periode heb ik altijd een enorm gevoel van begrip gehad. Een week voor dat ik terug kwam, heb ik nog een gesprek met Leen gehad. Er was nood aan iemand die het interne team tijdelijk ondersteunde in de boekhouding en dat was voor mij eigenlijk de ideale kans om rustig aan terug te beginnen. En het gaf me iets om naar uit te kijken ook. Ik nam nog wat vakantie op en begin januari 2024 ging ik van start op het hoofdkantoor. Ik weet nog hoe ik in het begin van mijn carrière bij Komma Board niet altijd goed durfde af te komen, ik ben het gewoon om veel remote te werken, maar het welkomstgevoel in Mechelen is te groot om niet op in te gaan. Sinds januari 2023 werkte ik al regelmatig eens een dagje op het hoofdkantoor voor mijn project, nu ben ik hier elke dag.
Ik ben heel blij dat ik nu tijdelijk de boekhouding op mijn schouders mag nemen. Op die manier kan ik nog steeds mijn tijd nemen en word ik niet geduwd in de richting van een nieuw project. Komma Board heeft echt gekeken naar mij als persoon. Ik kon zo open zijn over de situatie omdat alles hier met veel respect gebeurd. Je kan alles zeggen tegen iedereen en samen wordt er gekeken naar oplossingen.”